Eveniment

evenimente recente

vernisaj de pictura

Vernisaj de pictura si tablouri originale in contrast cu alte panze ilustreaza o iubire atemporala intr-o tehnica picturala des intalnita. La cercul militar national, in special in expozitiile din sala de marmura unde a avut loc si festivitatea, revista ioana a acordat premii. Secventa a fost surprinsa de reporterii tv si trasmisa sambata seara in cadrul emisiunii culturale Odalisca. Ioana a participat ca organizator al unui vernisaj de pictura unde au fost expuse tablouri originale.Tusa vizibila, pata si punctul au fost instrumentele expresive ale autorului. In sala de marmura, la Orizont si in cadrul galeriei Simeza a avut loc simultan un eveniment artistic in Bucuresti : francofonia unde doua lucrari ale autoarei au fost in luminea reflectoarelor : iubire atemporala si odalisca.Rodica Toth Poiata galerii de pictura  romaneasca vernisaj de arta contrast clasica perspectiva modern neoclasicism francofonia cercul militar nationalSatin-II Contrast Iubire-atemporala Meditatie Odalisca Prag Sambata Verisoare Vernisaj de pictura si tablouri originale la Orizont O meditatie spirituala este un prag eveniment artistic din clasica perspectiva a yoghinilor. In Bucuresti la Simeza pana si unele icoane au un pret trecut pe un cec rosu Emulsiile polimerice constau în particule foarte mici de polimer dispersate în apă. Ele nu conţin solvenţi volatili organici. Emulsiile mai pot conţine agenţi de dispersie care ajută la susţinerea particulelor de răşină şi uneori plastifianţi sau agenţi de îngroşare. Emulsiile polimerice se usucă repede prin evaporarea apei dând naştere unui film destul de puternic.

Vernisajul de pictura si tablourile originale sunt conditiile ca un artist sa se poata face remarcat. Acest context este dealtfel complementar cu un prag financiar rezonabil sau un cec de valoare. O secventa din sala Orizont vine in contrast cu un anumit eveniment petrecut la Simeza. Cele doua verisoare expun in sfarsit impreuna intr-un vernisaj artistic de pictura. Trecatorul este binevenit, aici poate vedea originale tablouri ale autorilor din Bucuresti.

Un spatiu menit pentru meditatie, recreere culturala, un spatiu in care gasiti in orice moment al anului un vernisaj cu tablouri originale. Acum, in anotimpul verde, toata lumea are timp si de asa ceva.

Procesul nu se opreşte aici. Odată cu evaporarea apei, trece din nou în carbonat care se depune sub forma unui voal alb. Sub influenţa luminii, lucrarile murale expuse la radiaţiile solare sunt afectate de componenta radiaţiilor ultraviolete şi infraroşii în sensul modificării v-alorii tonului lor cromatic, astfel unele culori de deschid, altele, din contră se închid.

Dispunerea degradărilor depinde de intensitatea şi timpul de acţiune al radiaţiilor luminoase, şi, implicit de poziţia pe care o ocupă suprafaţa faţă de sursa de lumină. Radiaţiile ultraviolete produc radiaţii ce determină reacţii fotochimice la nivelul picturii asupra lianţilor – mai ales asupra celor organici.

Umiditatea constituie, de asemenea, una din principalele cauze ce determină modificarea compoziţiei chimice şi implicit culoarea anumitor pigmenţi. Pigmenţii folosiţi în pictura murală pot fi de natură minerală (naturali / artificiali) sau organică (naturali sau artificiali). Alegerea lor se face în funcţie de tehnica de executie. Astfel, dacă în lucrarea a secco gama de pigmenţi ce pot fi utilizaţi nu cunoaşte restricţii, în cea a fresco se folosesc numai pigmenţi cu rezistenţă la mediul alcalin. În decursul timpului, paleta de culori s-a îmbogăţit atât din punct de vedere cantitativ, cât şi din punct de vedere calitativ. S-a recurs de asemenea, la combinarea tehnicilor de executie, în cea a fresco fiind executate unele detalii a secco, cu scopul de a mări diversitatea culorilor şi implicit de a potenţa expresia artistică. Pigmenţi precum miniul de plumb (roşu), albastrul azurit sau albastrul smalţ au fost astfel utilizaţi, fiind aplicaţi cu ajutorul unui liant. Albul de var (carbonat de calciu) - principalul component mineralogic al carbonatului de calciu este calcitul, acesta conţinând şi aragonit. Reversibilitatea - în urma îmbătrânirii naturale, fixativul trebuie să rămână capabil să fie extras de pe suprafaţă. Acest lucru înseamnă să fie solubil în solvenţi care să dizolve adezivul dar nu şi stratul pictural sau tencuiala de tratat (vezi şi subpunctul 5.3.1). Electricitatea statică - este strict legată de punctul de înmuiere al adezivului. Acesta nu trebuie să fie prea coborât, deoarece în stare moale, acesta permite particulelor din atmosferă să adere solid la stratul de culoare. De asemenea, în funcţie de solventul în care a fost dizolvat, adezivul va stărui mai mult sau mai puţin timp pe suprafaţă, ceea ce influenţează gradul de acumulare al prafului. General a fost stabilită limita inferioară a agenţilor de fixare la 70°C. Protecţia stratului fixat – este necesară din două motive - contra agenţilor atmosferici (să împiedice pătrunderea razelor UV şi a umidităţii) şi contra acţiunilor mecanice. Se pot îmbunătăţi capacităţile de protecţie prin adăugarea unor produşi absorbanţi UV. Netoxicitatea - se vor alege întotdeauna produşi de fixare cu toxicitate scăzută, iar în situaţiile în care folosirea celor foarte toxici este indispensabilă trebuie luate masuri de protecţie adecvate. Viteza de evaporare a dispersantului – timpul de evaporare al dispersantului de pe suprafaţa tratată trebuie să permită pătrunderea în profunzime, dar să nu determine condensarea vaporilor de apă pe suprafaţă dacă atmosfera este foarte umedă. Materialele organice pot fi descrise după proprietăţi precum transparenţa, puterea de adezivitate sau stabilitate, care pot fi determinate după structura chimică, după aspectul fizic sau după modul în care a fost aplicat. Cele mai multe materiale formează film în momentul în care se împrăştie uniform pe stratul suport. Cu cat molecula lor este mai mare, cu atât materialul (filmul) obţinut este mai puternic. Marea majoritate a materialelor naturale care formează film - de tipul răşinilor, gumelor şi cerurilor, sunt formate din molecule lungi, care sunt mari în comparaţie cu moleculele solventului dar mici în comparaţie cu moleculele polimerilor sintetici.

Din acest motiv, ele sunt treptat înlocuite în industria de restaurare cu produse alternative sintetice. Astfel se obţine o mărire a moleculelor şi o capacitate mai mare de adezivitate. Marea majoritate a materialelor care formează film sunt polimeri. Un polimer este o moleculă mare formată din multe unităţi identice de mici dimensiuni, numite monomeri. Pentru a forma un polimer, un monomer trebuie să se unească cu două alte molecule. În continuare se produce un lanţ polimeric drept, dacă un monomer reacţionează cu trei alte molecule din acelasi rand.

Caracteristicile stratului de adeziv sunt specifice pentru fiecare substanţă adezivă şi depind fundamental de tipul de solvent folosit ca mediu dispersant.În cazul unor temperaturi mici în interior orice variaţie a temperaturii poate produce condens de exemplu la caldura.

Interviu in revista Niram Art

citeste tot articolul (pdf)

Niram Art

Premiu Revista Ioana - 2006

Premiul pentru Performante Artistice
acordat de catre revista Burda si revista Ioana, in cadrul unei festivitati organizate la Centrul Militar National.

revista ioana


revista ioana

Culorile Francofoniei

Zilele Francofoniei la Bucuresti - participarea cu o lucrare in cadrul unui performance cu scop caritabil, alaturi de alti artisti romani contemporani renumiti, precum Constantin Blendea, Aurel Bulacu, Constantin Daradici, Vasile Muresan-Murivale, Marian Zidaru. Festivalul a avut loc in cladirea CEC, Bucuresti


pictorita
opera de arta
CEC Bucuresti
CEC
catalog de arta

Francofonia

Interviu in ziarul Curierul National

Rodica Toth Poiata:   "Sunt mai consecventa ca artist decat ca om"
citeste articolul

Curierul National
Uniunea Artistilor Plastici

expozitia Ipostaze

Pe data de 15 Iunie 2006 la Galeria ARTIS, in incinta Teatrului National, Bucuresti, a avut loc deschiderea expozitiei personale de pictura cu titlul „IPOSATAZE”. Expozitia a cuprins atat portrete, nuduri cat si compozitii in care personajul principal este femeia. Artista a expus picturi din ultima perioada a creatiei sale. Expozitia a fost vernisata de criticul de arta Octavian Barbosa.

evenimente trecute    


expozitia Ipostaze

Între 10 aprilie - 27 aprilie a avut loc expozitia personala de pictura cu titlul "IPOSTAZE" în Sala de Marmura a Cercului Militar National. Artista a expus lucrari din ultima perioada a creatiei sale.

afis
expozitie cercul militar national
Cercul Militar
expozitie in Sala de Marmura
expozitie cercul militar national

sus

catifea

ILUSTRATIE DE CARTE

În luna noiembrie a anului 2005 a avut loc la Muzeul Literaturii Romane din Bucuresti lansarea unui volum de povestiri numit "Catifea", semnat Florin Zamfirescu. Ilustratiile cartii au fost realizate de catre Rodica Toth Poiata. Lansarea a avut loc într-o atmosfera artistica, fiind însotita de vernisarea unei expozitii de pictura de factura erotica.

Evenimentul s-a repetat în luna ianuarie a anului 2006, în foaierul Teatrului Odeon

expozitie cercul militar national

LANSARE DE CARTE -     "CATIFEA" aUTOR -       FLORIN ZAMFIRESCU

"Catifea e, însa, o carte care-si poate face singura gloria. O glorie strict cuvenita, nu masluita sau ajutata. Nu mai vorbesc de succes – asigurat din cel putin trei parti: prin împrumut (rambursabil) de la actor, prin erotismul si îndraznet si delicat al povestirilor si, nu în ultimul rând, prin redescoperirea povestii. A povestii tematice într-un anume sens, pentru ca toate povestirile se misca într-un miraj erogen; la urma, însumând (prin artificiu) pe un singur fir toate peripetiile personajelor, rezulta o biografie erotizata; sau, mai bine zis, o biografie a fantasmei erotice; a uneia si aceleiasi fantasme care cutreiera copilaria, adolescenta, maturitatea si senectutea; a uneia si aceleiasi fantasme care se proiecteaza când în animus, când în anima; care bate ba prin sufletul feminin, ba prin cel masculin al naratorului; care, de fapt, regaseste adesea unitatea arhetipala a celor doua jumatati electrizate de fluidul amoros."

Al. Cistelecan

expozitie cercul militar national Acuarela

ilustratii de rodica poiata
din cartea "catifea" de florin zamfirescu

AcuarelaConcertConcert
AcuarelaConcert
expozitie cercul militar national

sus

revista tabu

Aparitia în revista Tabu, numarul 32, decembrie 2004.

“Femeia e fiinta care mosteneste atât forme estetice cât si morale aproape de perfectiune”

expozitie cercul militar national

top business
expo targu mures

Aparitie în suplimentul cultural ART top al publicatiei Top Business, nr. 14 din 2004

Între 1 – 15 aprilie 2004 la Galeriile de Arta UAP din Târgul Mures, expozitie personala cu titlul
“Eternul Feminin”.

Artista prezinta compozitii figurative cu personaje feminine.

expozitie cercul militar national

sus

revista domus
artistul lunii

Aparitie în revista Domus “Artistul lunii”, nr. 11 din noiembrie, 2002.

“Rodica Toth Poiata – poezia secreta a trupului”

arta                      nuduri
diploma

romania magica
top business


Premiu pentru performanta, mai 2002, acordat de catre Top Business, Bucuresti - New York.

Premiu pentru performanta, mai 2002,
Top Business, Bucuresti - New York.

infoart